داده‌کاوان اندیشه برتر

داستان موفقیت استقرار سامانه مدیریت پروژه لجستیک سمین در مجموعه ایران فارمیس

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
ایران فارمیس

ایران فارمیس در یک نگاه

ایران فارمیس با بیش از چهار دهه تجربه، از نام های مورداعتماد در زمینه واردات و عرضه محصولات پزشکی در بازار ایران می باشد. محدوده فعالیتی ایران فارمیس در زمینه های دسترسی عروقی، بیحسی موضعی، مراقبت قلبی، اورولوژی، بیهوشی-تنفسی، جراحی (باز و لاپاروسکوپی)، اتاق عمل، انکولوژی، زخم و استومی می باشد.. شرکت ایران فارمیس طی سال های فعالیت خود، با توجه به نیاز مشتریان و در راستای افزایش رضایتمندی ذی­نفعان خود گام برداشته و توانسته است سهم بسزایی از بازار را در اختیار خود بگیرد.

اهداف پروژه پیاده‌سازی سامانه مدیریت پروژه لجستیک در ایران فارمیس

  • افزایش بهره وری فرایندهای سازمان از طریق کاهش هزینه های عملیاتی
  • پایش و ارزیابی فرایندهای سازمان
  • کوتاه شدن مدت زمان انجام کارها
  • متمرکز شدن اطلاعات و افزایش شفافیت
  • طبقه بندی ,حفظ و نگهداری اطلاعات در پایگاه داده
  • ایجاد و توسعه گزارش­ها و داشبوردهای مدیریتی
  • امکان رصد و رهگیری در لحظه بر وضعیت اقلام مورد نیاز
  • ایجاد نظام مدیریت مستندات

چالش‌های قبل از استقرار

به سبب عدم وجود بستر مناسب در داخل سازمان, امکان تهیه گزارش­ها و ایجاد نظارت کافی بر نحوه انجام صحیح فرایندها امکان پذیر نبود . گردش اطلاعات در سازمان به آرامی و همراه با عدم دقت کافی به دلیل فرد محور بودن ورود اطلاعات  صورت می­پذیرفت. از دیگر  مشکلات و چالش­های سازمان تا پیش از استقرار سیستم مدیریت لجستیک سمین میتوان به عدم یکپارچگی در وحدت رویه و عدم ارتباط موثر بین واحدهای سازمان اشاره نمود.

دستاوردهای بعد از استقرار

  • اطلاع (از) و نظارت (بر) موجودی انبار و پیش‌بینی‌های لازم جهت اقدام به خرید کالا
  • ارائه گزارش‌های منسجم و یکپارچه در حوزه‌های انبار، فروش، توزیع، همچنین گزارش‌های آماری و مقایسه ای ازکلیه مراحل خرید؛ کالاهای در مرحله ثبت سفارش، کالاهای در راه، کالاهای در گمرک و کالاهای ترخیص شده
  • دسترسی سریع مدیران و تصمیم‌گیران به اطلاعات به‌روز و قابل اتکا با استفاده از ویژگی تحت وب بودن گزارش‌ها و در دسترس بودن آن‌ها بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • مقایسه‌ی فروش با سال گذشته، مقایسه‌ی‌ فروش با برنامه و شناسایی انحرافات
  • ایجاد سازوکارهایی برای کاهش هزینه‌های تأمین کالاها، اعم از هزینه‌های حمل و نگهداری و هزینه‌های جانبی دیگر با هدف کاهش بهای تمام شده محصولات
  • امکان ارجاع و گردش اسناد بین کاربران مالی و مدیران همراه با توضیحات و پیگیری آنها، که بر اساس تعاریف و ورود اطلاعات پروسه خرید از مرحله سفارش خرید از واحد فروش و درنهایت ترخیص کالا از گمرک تا تحویل به مشتری و یا ورود کالا به انبار هشدارهای مختلف در فرم های گوناگون
  • ایجاد بانک اطلاعاتی برا حفظ و نگهداری اسناد بصورت منسجم و یکپارچه
  • ثبت فعالیت ها و ایجاد راهکاری برای پیگیری مراحل انجام‌شده و نمایش اسناد ثبت‌شده برای هر درخواست خرید

 مختصری از پیاده‌سازی پروژه سامانه مدیریت پروژه لجستیک در ایران فارمیس

متخصصان سامانه مدیریت لجستیک سمین پس از جلسات مشترک با مدیران سازمان محترم ایران فارمیس ابتدا اقدام به شناسایی , تحلیل و مدلسازی فرایندهای موجود در داخل سازمان نموده­اند. در مرحله بعد این فرایندها در سامانه مدیریت یکپارچه لجستیک سمین پیاده سازی و بصورت ازمایشی اجرا شده است. پس از آموزش نحوه کار با نرم افزار و تبدیل  کلیه اطلاعات در سطح پایه­ سازمان, سامانه بصورت موفقیت امیزی اجرا گردید. اکنون با گذشت دو سال بواسطه استقرار سیستم سمین در ایران فارمیس، مکانیزمی برای نگهداری الکترونیکی سوابق خرید، وضعیت مالی و آماری سفارشات پیشین ایجاد و امکان تصمیم‌گیری برای خریدهای آینده برای مدیران فراهم شده است.