برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

نرم افزار مدیریت پروژه سمین چگونه به تیم توسعه نرم افزار کمک می‌کند؟

برای بهینه‌سازی عملکرد تیم توسعه نرم‌افزار علاوه بر حضور افراد متخصص و خلاق، استفاده از یک ساختار نظام‌مند مورد نیاز است. ابزارهای مدیریت پروژه می‌توانند این ساختار را ایجاد کنند و باعث بهبود کیفیت عملکرد تیم شوند. نرم افزار مدیریت پروژه سمین یک برنامه با قابلیت‌های ویژه‌ است، و با داشتن افزونه‌های کاربردی تأثیر مثبتی بر روند پیشرفت پروژه دارد. ارتباط با سمین آسان است و برنامه‌ریزی، سازماندهی و پیگیری بخش‌های مختلف پروژه در آن به راحتی انجام می‌شود. در بستر سمین گردش کار و همکاری اعضای تیم با یکدیگر به سادگی انجام می‌شود. در ادامه همراه ما باشید تا به برخی از قابلیت‌های این نرم افزار مدیریت پروژه فارسی امن و قدرتمند که بسیار مورد نیاز تیم‌های توسعه نرم افزار است، بپردازیم.

افزونه مدیریت چابک

زمانی‌که سرعت عمل در اجرای پروژه برای شما مهم باشد، بحث مدیریت چابک پیش می‌آید. مدیریت چابک، روشی موثر در پیشبرد و سرعت بخشیدن به کارها و ایجاد هماهنگی در بخش‌ها مختلف پروژه است. به همین منظور سمین به شما یک افزونه مدیریت چابک شگفت انگیز ارائه می‌دهد تا :

  • همیشه بر روی وظایف به روز کار کنید و صرفه‌جویی در منابع داشته باشید.
  • انعطاف داشته باشید و به تغییرات ایجاد شده در سطح پروژه سریع‌تر پاسخ بدید.
  • مشکلات و نقص‌های نرم افزار را سریع‌تر شناسایی و برطرف کنید.
  • زمان کمتری را صرف بوروکراسی سازمانی کنید.
  • بازخوردهای فوری از نتایج کار خود دریافت کنید. (این امر باعث بهبود روحیه تیمی نیز می‌شود.)
  • با استفاده از بازخورد تضمین کیفیت، (QA feedback)  توانایی کد زدن خود را بهبود بخشید.
  • ایده‌های اعضای تیم را با هزینه کم آزمایش کنید.

این افزونه‌ امکان تقسیم‌پذیری پروژه به بخش‌های کوچک‌تر را فراهم می‌کند. این کار تأثیر چشمگیری در عملکرد تیم دارد. وقتی پروژه به کارهای کوچک‌تر تقسیم شود، تیم برنامه‌نویس می‌تواند آن را با دقت و سرعت بیشتری اجرا کند.

همچنین وظایف در بورد چابک به نمایش در می‌آیند و هر یک از افراد تیم می‌توانند مسئول اجرا و مدت زمان لازم برای انجام کارها را مشاهده کنند. همین موضوع باعث ایجاد شفافیت در اجرای پروژه می‌شود.

 

اسکرام در نرم افزار مدیریت پروژه چابک سمین
نمایی از روش اسکرام و تعریف اسپرینت در نرم افزار مدیریت پروژه سمین

 

افزونه میز خدمت

به منظور پاسخگویی و پشتیبانی از مشتریان افزونه میزخدمت (Help desk) برای تیم توسعه بسیار مهم و حیاتی است. پس از اتمام پروژه و تحویل نرم افزار به مشتری، احتمال بروز سوال، اشکال و یا درخواست‌هایی در مورد نرم افزار وجود خواهد داشت. این موارد می‌تواند در بستر سیستم میز خدمت ثبت شده و با توجه به روال مشخصی به جریان بیفتد. ویژگی‌های خارق العاده‌ی این افزونه همچون عدم انباشتگی درخواست‌های مشتری، پاسخ‌گویی سریع و دقیق، گردآوری و نگهداری پیام‌های مهم در یک مکان واحد و … همگی باعث بهبود کیفیت ارائه خدمات به مشتری می‌شود.

سیستم میز خدمت قابلیت یکپارچه شدن با ایمیل سازمانی شما را دارد. هر یک از درخواست‌ها می‌تواند از طریق ایمیل به شخص مرتبط در تیم توسعه واگذار شود. با انجام این کار مطمئن خواهید بود که درخواست مشتری به فرد مرتبط واگذار شده است. برای اینکه توسعه‌دهندگان بتوانند سریع‌تر به سؤالات مکرر مشتریان پاسخ دهند، پاسخ‌های از قبل آماده شده‌ای وجود دارد.

همچنین با استفاد از میز خدمت می‌توان درک بهتری از عملکرد تیم پشتیانی داشت. نحوه پاسخگویی هر یک از اعضای تیم پشتیبان در این سیستم قابل پیگیری است. می‌توان تاخیرها و نقاط ضعف در پاسخگویی را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

نتیجه گیری

توسعه‌ نرم افزار یکی از سخت‌ترین مشاغل موجود در جهان است. توسعه‌دهندگان باید نرم افزارهای پیچیده‌ای را ارائه دهند که پاسخگوی نیازهای مشتری باشد. این کار به سخت‌کوشی، دانش و پشتکار زیاد نیاز دارد.

داشتن ابزار مناسبی مانند نرم افزار مدیریت پروژه فارسی سمین به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا از ابتدای مسیر تا تحویل نرم افزار به مشتری در یک ساختار نظام‌مند پیش روند. سمین  دارای افزونه‌های کاربردی زیادی است که کار توسعه‌دهندگان را تا حد زیادی آسان می‌کند و به صورت نامحسوس از طریق افزایش سرعت تحویل (به واسطه استفاده از مدیریت چابک) و افزایش کیفیت پشتیبانی (به واسطه استفاده از میز خدمت) بر میزان رضایت‌مندی مشتری تاثیرگذار است.

سمین اعتبار سازمان شما را تقویت می‌کند. فرصت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نرم افزار قدرتمند را از دست ندهید، با ما در ارتباط باشید.