برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی و عمرانی

وقتی صحبت از ساخت‌وساز می‌شود، مدیریت منابع به صورت سنتی، با انبوه رسیدهای خرید و تحویل کالا، بسیار دشوار خواهد بود.  هرچند که سیستم‌های حسابداری در این زمینه کمک حال خوبی هستند؛ با این حال شرکت‌ها برای ادامه حیات و پیشرفت سرمایه‌شان در صنعت عمران، نیازمند بکارگیری فناوری‌های نوین می‌باشند. خوشبختانه نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد تا به شما کمک کند ابعاد برنامه‌ریزی را درک و پروژه را کنترل کنید و پیشرفت ساخت و ساز را بسنجید. نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی و عمرانی نیز یک راه حل کارآمد است. در نظر داشته باشید هر نرم افزار مدیریت پروژه قابلیت و امکان مدیریت پروژه‌های ساختمانی و عمرانی را فراهم نمی‌آورد.

این نرم افزار به شما در ساخت، برنامه‌ریزی و تخصیص منابع یک پروژه عمرانی کمک می‌کند. همچنین با استفاده از آن می‌توانید بودجه، اسناد و نقشه‌های عمرانی را نیز کنترل کنید. این ابزار، کار شما را تسهیل می‌نماید و به شما کمک می‌کند تا از مشکلات کار دستی رها شوید.

 

مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی و عمرانی

اشتراک گذاری اسناد

با کمک این نرم افزار می‌توانید اسناد پروژه را به راحتی با ذینفعان، طرف‌های درگیر و اعضای تیم اجرایی به اشتراک بگذارید. اسنادی چون:

  • فاکتورهای خرید از محل تنخواه مدیر پروژه
  • تاییدیه رسید پرداخت وجه توسط مدیران مالی پروژه
  • فرآیند استعلام خرید مصالح و تجهیزات براساس لیست تامین کنندگان
  • قراردادهای پیمانکاران و جزئیات توافقات صورت گرفته
  • صورت وضعیت‌های صادر شده

دسترسی به تمامی موارد مذکور در بستری امن با تعیین سطحوح دسترسی برای اشخاص و تیم‌های مختلف، به شما کمک می‌کند که در عین حفظ یکپارچگی اطلاعات، اسناد مرتبط با هر فرآیند را در زمان مناسب و در اختیار شخص مناسب قرار دهید.

تصمیم‌گیری بهینه

نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی این امکان را به شما می‌دهد تا در موضع تصمیم‌گیری، جنبه‌های مختلف موضوع را درنظرگرفته و مناسب‌ترین تصمیم را بگیرید. بررسی صورت وضعیت پیمانکاران، مشاهده برنامه اجرایی (action plan) در روزها و هفته های آینده، بررسی فرآیندهای به تاخیر افتاده و … همه این موارد به شما در اتخاذ تصمیم ذرست کمک می‌کنند.

این نرم‌افزار کلیه اطلاعات و داده‌های مرتبط با عملیات در دست را، به روشی دقیق و قابل پیش‌بینی سازماندهی می‌کند. بنابراین شما می‌توانید تصمیم‌گیری‌های مربوط به پروژه را طی زمان کوتاهی بهینه کنید.

تسهیل تعاملات کاری

در پروژه‌های ساختمانی که معمولا چندین عملیات بزرگ در جریان است، تعامل و همکاری بین اعضای تیم بسیار حیاتی است.

مدیر پروژه و اعضای دفتر فنی، کارشناس کنترل پروژه، مهندس ناظر، تیم مدیریت از جمله تیم مالی و حسابداری، تیم پرسنل اداری که معمولا درارتباط با چندین پروژه هستند؛ نیاز به ابزاری دارند که در عین اشتراک‌گذاری بروز رسانی‌ها و اسناد مربوط به عملیات در جریان، به مکالمه و گفت و گو، تعامل و مذاکره با یکدیگر نیز بپردازند تا درک و همکاری بهتری بین آنها شکل بگیرد.

در سایت پروژه‌های ساختمانی بخاطر شرایط محیطی کار، بیشتر تعاملات در بستر تلفن همراه صورت می‌گیرد. همین روش مزایای بیشتری نیز به ما میدهد. استفاده از امکانات تلفن همراه برای جمع آوری اطلاعات و اسناد در گردش. رسیدگی به وظایف و فعالیت های روزانه  و بررسی بخش های مختلف پروژه .

 

امکانات بیشتر نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی و عمرانی

  • تعریف ساختار شکست کار
  • دسترسی به  موجودیت‌های در گردش فرآیند  issue
  • تعریف فعالیت های جدید  Backlog
  • تغییر وضعیت و مراحل  کار با  drag & drop
  • سهولت در جمع‌آوری داده‌ها
  • ایجاد یک برنامه عملیاتی سریع  Sprint
  • مشاهده درصد پیشرفت پروژه
  • خروجی  فایل  اکسل، اطلاعات برداشت پروژه
  • گزارش گانت چارت و گزارشات پیشرفته
  • گزارش روزانه و گزارش برنامه‌
  • حالات و وضعیت‌های مختلف هر کار

 

نظارت بر عملیات

برای موفقیت در هر تجارت ، نظارت بر پیشرفت کار ضروری است. نرم افزار مدیریت پروژه با نظارت بر روند کار عمرانی و ساخت گزارشات عملکرد، این امر را تسهیل می‌نماید.

این‌ها تنها برخی از مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه برای کسب و کار شما است. اگر در جستجوی شرکتی هستید که نرم افزار مدیریت پروژه ساخت و ساز را در اختیارتان قرار دهد. هم اکنون می توانید با کارشناسان شرکت داده کاوان تماس بگیرید.

 

مشخصات بهترین نرم افزار مدیریت پروژه عمرانی، قابل سفارش و توسعه پذیر

در شرکت داده‌کاوان، ما همیشه به دنبال درک بهتر بازار هدف خود هستیم. معتقدیم تا زمانی‌که نمی‌دانیم کارفرما از ما چه می‌خواهد، واقعا نمی‌توانیم راه حل مناسب ارائه دهیم. این دیدگاهی است که با تحقیق جامع از شرکت های متقاضی نرم افزار مدیریت پروژه بدست آمده است .

به هنگام تلاش برای درک نیازهای مشتری، با موارد متنوع بی‌شماری برخورد کردیم. سرانجام دریافتیم که یک زیر ساخت نرم افزاری توسعه پذیر که قابلیت سفارشی‌سازی داشته باشد و بطور مشترک توسط مشاوران کارفرما و کارشناسان شرکت نرم افزاری تحلیل و برنامه‌ریزی شود، بهترین گزینه است. برای درک بهتر این موضوع، ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم ؛

دیدگاه جایگاه‌های شغلی مختلف در مورد نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی چیست؟

صنعت ساخت و ساز از جهات مختلف بسیار گسترده است. انواع مختلفی از مدل‌های تجاری و دپارتمان‌های گوناگون در این صنعت تعریف شده است.  حتی ممکن است بخش‌هایی از یک شرکت عمرانی به طور مستقل رویه‌های خود را دنبال کند اما برای پشتیبانی و تامین بودجه به تیم اصلی وابسته باشد. بنابراین، نه تنها دیدگاه مدیران کسب و کارهای فعال در صنعت ساختمان با یکدیگر متفاوت است، بلکه حتی اعضای تیم‌های مختلف یک شرکت نیز با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

مدیران عامل و صاحبان مشاغل

معیار اصلی صاحبان کسب و کار از راه‌اندازی یک نرم‌افزار جدید، بهبود همکاری و تعاملات کارشناسان و افزایش راهکارهای پیشنهادی برای حل مسائل مختلف است. آنها  می‌خواهد در عین افزایش کارایی اعضای تیم، سرعت روند کار را نیز افزایش یابد. همچنین به دنبال نظارت دقیق و اعمال نظرشان در جریان کار هستند.

برخی از آنها به دنبال بهبود سیستم نرم افزاری فعلی خود هستند. این دسته که به طور معمول در مقیاس شرکت‌های متوسط قرار دارند، پیش‌تر ارتقای نرم افزاری را با سیستم حسابداری، Excel و … شروع کرده‌اند،و حال با رشد نیازهای خود بفکر سرمایه گذاری در نرم افزار افتاده‌اند.

مدیران پروژه

مدیران پروژه مسئول تمام جزئیات یک پروژه هستند. بنابراین طبیعی است که اولویت آنها کارآیی سیستم در برنامه ریزی و هم افزایی بیشتر بین جنبه های مختلف یک پروژه باشد. بطوری که مجبور به ورود داده تکراری نباشند و حد المقدور از تجربیات پروژه های قبلی استفاده کنند ؛ برای مثال اگر قبلاً دسته ای از فعالیت های مرتبط برای بخش خاصی از پروژه را لیست کردند ، در پروژه جدید نیز بتوانند از همان لیست استفاده کنند . به این ترتیب ، سرعت و دقت آنان در سازماندهی افزایش می یابد.

مشاوران و مدیران فناوری اطلاعات

مشاوران و مدیران فناوری اطلاعات در شرکت های ساختمانی ، بزرگترین دغدغه خود را یکپارچگی سیستم اظهار داشتند ، برای آنها مشکل اصلی سیستم های جزیره ای ؛ نگهداری ، پشتیبانی و آموزش به پرسنل است.

شرکت نرم افزاری که برای نیاز هر کدام از بخش های مختلف سازمان راهکاری داشته باشد، ایده آل است. پایداری سیستم با پشتیبانی منسجم محقق می شود و دردسرهای آنان به پایان میرسد.

راهکار ما، سمین

به دلیل تنوع در دیدگاه‌ها، ما در تحلیل و طراحی سیستم به دنبال محصول آماده به استفاده نبودیم. بلکه خود را متعهد به رفع تمامی خواسته‌ها و سفارشی‌سازی سیستم براساس روال کاری شما می‌دانیم. سمین یک زیرساخت سرویس‌گرا و توسعه‌پذیر است که بر اساس نیاز کارفرما قابل پیاده‌سازی است. این نرم‌افزار دارای دو زیر سیستم مدیریت پروژه و تولید فرآیند است که در ادغام با یکدیگر شگفتی سازند. با این‌حال روال کاری شما و خواسته‌های شماست که چگونگی ادغام این دو سیستم را مشخص می‌کند.

درک مسئله

این موضوع را با ذکر یک مثال بیشتر توضیح می‌دهم. در کنار برنامه‌ریزی موارد جدید برای پیشبرد پروژه و سنجش درصد پیشرفت برنامه‌های قبلی، بعضی فرآیندهای ثابت همچون استعلام خرید در برنامه‌های متعدد تکرار می‌شود. در فرآیند استعلام خرید ملاحظاتی مثل دسترسی تاییدیه پرداخت بر اساس مبلغ خرید وجود دارد. از این رو آیا انجام کامل یک برنامه هفتگی، وابسته به اتمام مراحل فرآیند می‌شود؟ یا بالعکس، اگر یک گام از مراحل فرآیند “امور مربوط به شهرداری” در برنامه هفتگی قرار بگیرد؛ آیا رفتن به گام بعدی فرآیند، به انجام کامل برنامه هفتگی منوط می‌گردد؟

در شرکت های ساختمانی مختلف و در مورد فرآیندهای گوناگون و انواع استراتژی‌ها، متفاوت است. حتی با تجربه کردن یک روش، مدیر پروژه می‌تواند فرآیند بهبود یافته را باز طراحی کند.

کارشناس کنترل پروژه و مدیر پروژه، می‌توانند برنامه‌ای که بدون تاخیر و مشکل انجام شده. در یک الگو و قالب پروژه ذخیره کنند و برای بخش مشابه در پروژه‌های آینده از آن بهره ببرد.

امکان افزودن فیلد اطلاعاتی در تمام موجودیت‌ها و فرآیندها وجود دارد. بنابراین داده‌های مورد نیاز شما جمع آوری شده و در ساخت گزارشات جامع موثر است. حتی امکان طراحی و ایجاد یک فرم یا نوعی از موجودیت از ابتدا وجود دارد. این امکان برای ساخت فرم های اداری و پرسنلی بسیار کارآمد است. از ویژگی‌های قابل ذکر درباره توسعه‌پذیری یک سیستم، استفاده از وب سرویس برای برقراری ارتباط و یکپارچگی با دیگر نرم‌افزارهاست که در سمین وجود دارد.