وارد کردن داده به نرم افزار

وارد کردن داده در نرم افزار سمین یکی از ابزارهای کارآمد جهت انتقال داده به نرم افزار از سیستم‌ها و پایگاه‌های داده‌ی مختلف است. این ابزار زمانی بسیار کاربردی تر است که:

  • نیاز به انتقال داده یا همگام سازی داده درون نرم افزار وجود دارد.
  • نیاز به انتقال داده به دلیل تعویض سیستم شرکت یا سیستم مدیریت پروژه وجود دارد.

در صورتی که از نرم افزارهای مختلف در حوزه‌ی مدیریت و کنترل پروژه مانند MS Project، Asana و … استفاده می‌کنید، وارد کننده داده‌ی سمین به شما این امکان را می‌دهد که براحتی داده از نرم افزارهای مختلف که قابلیت خروجی دادن در فرمت‌های CSV و XML دارند، به نرم افزار سمین منتقل کنید.

از جمله مزایای مهم این قابلیت در نرم افزار سمین عبارتند از:

  • کاربر پسند بودن این قابلیت

به این دلیل که هر کاربر سیستم با دانش و مهارت‌های معمولی در سطح فناوری اطلاعات می‌تواند از این قابلیت نرم افزار براحتی استفاده کند.

  • وارد کردن هر نوع داده‌ی موجود

داده‌های مربوط به موجودیت‌های مختلف نرم افزار قابل وارد کردن به نرم افزار است.

  • سرعت ورود داده

براحتی می‌توانید داده‌ی موردنظر را به نرم افزار وارد کنید و تنظیمات موردنظر را در حداقل زمان ممکن جهت استفاده از داده انجام دهید.

  • همگام سازی در زمان واقعی

این قابلیت از طریق API ممکن است

  • فرمت‌های قابل پشتیبانی

XML، CSV و XML با استفاده از URL

وارد کردن داده به نرم افزار

به منظور وارد کردن داده به نرم افزار ابتدا می‌توانید الگوی ورود اطلاعات برای موجودیت موردنظرتان را در نرم افزار ایجاد کنید برای این منظور مسیر زیر در دسترس است:

  • منوی مدیریت سامانه- دکمه‌ی وارد کردن اطلاعات از XML – دکمه‌ی وارد کردن به صورت پیشرفته
مسیر وارد کردن داده به نرم افزار مدیریت پروژه و سازمان سمین

مسیر وارد کردن داده به نرم افزار مدیریت پروژه و سازمان سمین

با کلیک بر روی دکمه‌ی وارد کردن به صورت پیشرفته به صفحه‌ای انتقال داده می‌شوید که دارای آیتم های زیر است

انتخاب موجودیت برای ورود داده در نرم افزار مدیریت پروژه و سازمان سمین

انتخاب موجودیت برای ورود داده در نرم افزار مدیریت پروژه و سازمان سمین

در این صفحه با انتخاب یکی از گزینه‌های CSV و XML  بر روی موجودیت‌های موردنظرتان صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که می‌توانید نام الگوی موردنظر را بر روی موجودیت تعیین کنید و ذخیره کنید.

ایجاد الگوی ورود داده به نرم افزار مدیریت پروژه و سازمان سمین

ایجاد الگوی ورود داده به نرم افزار مدیریت پروژه و سازمان سمین

صفحه‌ی الگوی ایجاد شده نمایش داده می‌شود. در این صفحه می‌توانید فایل موردنظر را بارگذاری کنید و یا در صورتیکه لینک فایل موردنظر در دسترس است، لینک را وارد کنید، در مواردی که بخواهید بازه داده‌ها به صورت خودکار همگام شود باید گزینه‌ی استفاده کردن به صورت خودکار را فعال کنید. سپس بر روی دکمه‌ی ذخیره و پیش نمایش کلیک کنید.

صفحه ی الگوی ورود داده بر روی موجودیت موردنظر در نرم افزار مدیریت پروژه و سازمان سمین

صفحه‌ی الگوی ورود داده بر روی موجودیت موردنظر در نرم افزار مدیریت پروژه و سازمان سمین

سپس بر روی دکمه‌ی وارد شدن کلیک کنید. با کلیک بر روی این دکمه صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که بیانگر این است که وارد شدن داده‌های موردنظر با موفقیت انجام شده است.

همانطور که گفته شد وارد کردن داده بر روی موجودیت‌های مختلف در نرم افزار سمین امکانپذیر است، این موجودیت‌ها عبارتند از:

  • فایل‌ها
  • پیوست‌ها
  • یادداشت‌ها
  • اسناد
  • دسته بندی اسناد
  • کارها
  • فیلدهای سفارشی کارها
  • اولویت کارها
  • وضعیت کارها
  • اعضا
  • اخبار
  • پروژه‌ها
  • فعالیت‌های پروژه ها
  • نقش فعالیت‌های پروژه
  • فیلدهای سفارشی پروژه
  • نقش‌ها
  • زمان ثبت شده
  • فعالیت‌های ثبت زمان
  • فرایندها
  • کاربران
  • مایلستون‌ها
مطالب مرتبط