محصول جدید شرکت داده کاوان اندیشه برتر با نام میز خدمت دانشجویی به طور رسمی رونمایی شد. این محصول در قالب یکی از زیرسامانههای سامانه مدیریت امور دانشجویی (سماد) ارائه میشود که تاکنون چندین دانشگاه کشور نیز آن را در حوزه مدیریت دانشجویی خود بهکار بستهاند. این زیرسامانه یک سازوکار آنلاین برای ارتباط مستقیم بین دانشجویان و معاونت دانشجویی / مدیریت امور دانشجویی دانشگاه ایجاد کرده و موجب میشود که درخواستهای دانشجویان به طور مجازی و آنلاین ثبت و پردازش شود.
در راستای بهرهمندی بیشتر از ظرفیت فناوری اطلاعات و خودکارسازی فرآیندهای امور دانشجویی در دانشگاههای کشور، زیرسامانه میز خدمت به بهرهبرداری رسیده تا دانشگاهها بتوانند فرآیندهای پشتیبانی و عملیاتی خود را در حوزه دانشجویی در تعامل با دانشجویان به صورت مجازی دنبال کنند. نسخههای پیشین این سامانه به طور محدود توسط شرکت دادهکاوان اندیشه برتر ارائه شده بود اما براساس نیازمندی دانشگاههای کشور طی همهگیری ویروس کووید-۱۹ و نیز دوران پساکرونا که زیرساختهای ارتباطات مجازی در آن تقویت شده است، نسخه پایدار و بهروز سامانه میز خدمت توسط تیم فنی شرکت دادهکاوان توسعه یافته و به مرحله بهرهبرداری در چند دانشگاه کشور رسیده است.
با استفاده از میز خدمت دانشجویی، پیگیری درخواستهای دانشجویان در حوزه معاونت دانشجویی، سریعتر و دقیقتر قابل انجام است. از آنجا که در بسیاری از موارد درخواست، نیازی به حضور دانشجویان نیست، این سامانه تلاش میکند تا درخواست دانشجویان را براساس گردش کار پیشفرض به مسئول یا کاربر متناظر آن درخواست واگذار کرده و فرآیند بهروزرسانی و پیشرفت درخواست را به دانشجو و سایر ذینفعان گزارش کند. این گزارشها در قالب داشبوردهای گرافیکی و همچنین خروجیهای مختلف نظیر اکسل قابل صدور است. برای آشنایی بیشتر با ویژگیهای این سامانه اینجا را کلیک کنید.